Ontbijttip: Vanille havermout met banaan noten en bosbessen

Havermout is super populair onder wielrenners en andere sporters. Waarom?  Het bevat langzame koolhydraten en een portie geeft je dus lekker lang energie!

Wat at jij vandaag als ontbijt? 

Ik zeg het nogmaals. Het is echt super belangrijk om goed te ontbijten. Wanneer je goed ontbijt met de juiste voedingsstoffen, blijft je suikerspiegel stabieler en voorkom je dat je suiker pieken en dips krijgt.

Volkomen boterhammen of havermout bevat veel voedingsvezels. Vezelrijk voedsel is belangrijk voor een goede stofwisseling en spijsvertering. Niet alleen lekker maar dus ook super goed om je dag mee te starten! 

Ik kies vandaag voor havermout. Nee geen droge havermout, maar elke dag met andere fruit, kruiden en smaken. 

Vandaag sta ik op met vanille, banaan, bosbessen en ongezouten noten door mijn havermout. 

40 gr havermout

250 ml halfvolle melk

20 gram vanille eiwitpoeder

1 banaan

Zwarte bessen en (bevroren) rood fruit naar wens

20 gram ongezouten noten

Breng de melk aan de kook en roer langzaam de havermout en het vanille eiwitpoeder doorheen. Let op goed roeren anders krijg je klontjes.

Laat vervolgens het geheel een minuut lang rustig op laag vuur doorkoken.

Neem vervolgens de pan van het vuur en laat het nog even staan. Doe daarna de havermout in een kom en leg of strooi de bosvruchten, banaan, noten en eventueel kaneel eroverheen. 

Smakelijk!😘

Geef een antwoord